איך מתבצעת הדבקת ריצוף?

יש לא מעט אנשים שנכנסים הביתה, ולא אוהבים את מה שהם רואים. מצד שני, המחשבה על שיפוץ מקיף, על כל הבלגן והלכלוך הכרוכים בכך, מוצאת חן בעיניהם עוד פחות, ולכן הם מעדיפים להישאר עם המצב הקיים, למרות המראה המיושן והלא מחמיא. בפרט כך הדבר לגבי חיפוי הרצפה – המרצפות נשחקות בקצב מהיר למדי בגלל שדורכים עליהן כל הזמן, ובנוסף מה שהיה מודרני לפני מספר שנים נתפש היום כמובן כמיושן. הדבקה של ריצוף חדש על גבי זה הקיים חוסכת את הצורך לפרק את הבלטות ולכן חידוש החלל מתבצע ללא לכלוך ובזמן קצר למדי. בעמוד זה תמצאו הסברים מפורטים לגבי האופציה של הדבקת ריצוף על ריצוף קיים, כך שתוכלו לדעת אם היא מתאימה גם לבית שלכם.

באילו מקרים ניתן להדביק ריצוף על זה הקיים?

האופציה של הדבקת חיפוי הרצפה החדש על הנוכחי ניתנת ליישום ברוב המקרים וברוב החללים. מצב אחד שבו לא ניתן לעשות זאת הוא כשיש מרצפות מתנדנדות או שבורות. מגבלה נוספת היא שלא ניתן להדביק ריצוף אבן על גבי ריצוף אבן טבעית, ואילו בממ"דים נדרשת התייחסות מיוחדת לאזור שליד הדלת – הסיבה לכך היא שההדבקה מגביהה את מפלס הרצפה ולכן יש צורך לטפל באזור שליד הדלת כדי שהיא תוכל להיסגר באופן הרמטי ללא הפרעה. בכל מקרה מומלץ לקחת בחשבון את העבודה שמפלס הרצפה כאמור יהיה מעט גבוה יותר – בחללים קטנים תיתכן תחושת צפיפות, אם כי באופן כללי ברוב רובם של המקרים הדבקת ריצוף היא פתרון אלגנטי, פרקטי ומשתלם מאוד.

איך מתבצעת ההדבקה?

השלב הראשון של הדבקת הריצוף הוא מדידות מדויקות של השטח שאותו רוצים לחפות, כדי להצטייד בכמות הנכונה של החיפוי החדש (מומלץ להוסיף מקדם ביטחון של 10-15% מבחינת הכמות). השלב הבא הוא חספוס מסוים של הריצוף הקיים כדי שהאחיזה של הריצוף החדש תהיה אופטימלית. במקרה של אריחי קרמיקה הליטוש מתבצע באמצעות דיסק יהלום.

השלב השלישי הוא מריחת דבק צמנטי ייעודי להדבקת אריחים. זהו שלב קריטי משום שמריחה לא אחידה עלולה לגרום לשבירת אריחים ולבלאי מהיר מדי. למעשה יש למרוח דבק גם על הריצוף הקיים וגם על זה החדש. כמו כן ייעשה שימוש בפוגות כדי שהמרווחים בין המרצפות יהיו בגודל אחיד של 3 מילימטרים.

לאחר שמסתיימת הצמדת החיפוי החדש לריצוף הנוכחי, יש ליישם רובה במרווחים שבין האריחים. דגש נוסף הוא המתנה של 24 שעות להתייבשות מלאה – עד אז אסור לדרוך על המרצפות החדשות.

הדבקה על גבי בטון

כשיש רצפת בטון ורוצים לחפות אותה מחדש – למשל עם אריחי גרניט דמוי פרקט שמספקים גם חוסן וגם מראה שובה לב – תהליך העבודה מעט שונה. השלב הראשון של הדבקת ריצוף על בטון הוא פיזור חול בגובה אחיד. חומר חיוני נוסף הוא מלט, שאותו מניחים רק במקומות שבהם יונחו מרצפות. קיבוע החיפוי החדש ייעשה באמצעות פטיש גומי, על-מנת להבטיח הידוק מלא בלי לגרום נזק למרצפות.

צרו קשר

בואו להגשים חלומות עם הצוות שלנו

דילוג לתוכן