10 טיפים לעיצוב חללים קטנים ולעיצוב מקלחות

עיצוב חללים קטנים, הוא אחד האתגרים הגדולים בעבודת עיצוב הפנים.  דירה קטנה מכילה את כל הפונקציות שיש בדירה גדולה, אבל במטראז' נמוך. ועדיין…היא חייבת להרגיש מרווחת, מוארת, נעימה, ביתית וחמימה. חדר המקלחת הוא בדרך כלל החלל הכי קטן בבית, אבל חייב להרגיש נעים ומפנק.

איך עושים את זה?

ענבל קרקו, מעצבת פנים ומומחית בפנג שואי, מגלה לנו את הקסם – איך גורמים לדירה קטנה להרגיש גדולה ואיך הופכים מקלחת פיצפונת לחלל הכי מרגש בבית?

https://www.inbaldesign.co.il/

ענבל קרקו

מעצבת פנים

טיפ 1: בדירות/בתים קטנים התאימו את הרהיטים לבית ולא את הבית לרהיטים

חשוב מאוד להתאים את הרהיטים לגודל הדירה. דירה מרגישה מרווחת כשהכל בה בפרופורציות הנכונות. לכן יש לבחור בקפידה רבה את הרהיטים, לפעמים אפילו לייצר רהיטים בהזמנה מיוחדת. דאגו לכך שהתכנון יתאים בדיוק למבנה הדירה ואל תתעקשו על אופנות וטרנדים. לדוגמא: אי במטבח המשמש לאכילה, בנוסף על פינת אוכל, הם לוקסוס השמור לדירה גדולה יחסית. בדירה קטנה כדאי לבחור: או פינת אוכל שעליה תאכלו גם ביומיום, או דלפק על אי במטבח. במידה ותבחרו באופציה השנייה, תוכלו לרכוש רהיט הקרוי קונסולה, שנראה כמו שידה קטנה, אבל הופך לשולחן גדול לאירוח.

טיפ 2: לפתוח, לפתוח, לפתוח

חלל פתוח מרגיש גדול יותר, אז אם יש קיר שמפריד בין הסלון למטבח, בטלו אותו. אם חשוב לכם להפריד את חלל העבודה מהסלון, עשו זאת ע"י קיר זכוכית או דלת ויטרינה. ככל שהחלל פתוח יותר, המבט "רץ קדימה" והתחושה היא של חלל גדול יותר. בחלל המקלחת, הדרך לפתוח היא להתקין מקלחון שדלתותיו מתכנסות פנימה, כך שהוא פתוח לחלוטין, כשאינו בשימוש.

טיפ 3: חשוב להקפיד על אור טבעי ותאורה בכלל

חלונות גדולים מאפשרים למבט שלנו לרוץ קדימה (החוצה)וזה נותן אשלייה של גודל. בנוסף, דירה שמוצפת באור יום, מרגישה גדולה יותר. חללים קטנים וחשוכים, מומלץ לצבוע בגוונים בהירים. גם מראות מוסיפות אור לדירה אם הן תלויות במקום שמשקף חלון או יציאה לגינה. חשוב להקפיד גם על תאורה מלאכותית נכונה. חשוב שיהיו מספר מקורות של תאורה באותו חלל, גם על התיקרה וגם על הקירות. ככה החלל ירגיש גדול ומרווח יותר. במקלחות, אם בחרתם להשתמש באריחים כהים, עשו זאת עד גובה 120 ומעל, פשוט צבעו בלבן. במקלחת מומלץ להשתמש במראות גדולות, כדי להכפיל את כמות האור וגם ליצר אשלייה של חלל גדול יותר.

טיפ 4: שימרו על פשטות והימנעו מעומס

מדובר בעומס של רהיטים, חפצים, גוונים, טקסטורות….בדירות קטנות חשוב לשמור על ניקיון צורני ופשטות. חשוב לזכור את המשפט "פחות זה יותר". גם במקלחת קטנה חשוב לשמור על פשטות, מספיק סוג אריח אחד לרצפה ואחר לקירות.

טיפ 5: הקפידו על פונקציונאליות

על מנת שדירה קטנטנה תוכל לספק את כל הפונקציות שקיימות בדירה גדולה, מומלץ ליצר חלליים דו שימושיים. חדר העבודה למשל, יכול לשמש גם כחדר אירוח, שימוש ברהיטים מודולרים כמו מיטה זוגית שנשלפת מהקיר, או שולחן סלוני שהופך לפינת אוכל גדולה. ניצול לא נכון של החלל  משמעותו בזבוז של החלל, שהוא בעצם ביזבוז של כסף, הכסף שהשקעתם בדירה עצמה.

טיפ 6: בחירת הריצוף בדירות קטנות ובמקלחות קטנות

 מיתוס נפוץ הוא שאריחים כהים על הריצפה מקטינים את החלל. זה לא נכון. מה שמקטין את החלל הוא גוונים כהים על הקירות, לא על הריצפה. אז בחרו אריחים שאתם אוהבים והקפידו לצבוע את הקירות בגוונים בהירים. מקלחת בעגה המקצועית מכונה "חדר רטוב". ריצוף המקלחת, צריך להיות מותאם ובטיחותי ולמנוע החלקה, לכן הוא אמור להיות מחוספס יותר יחסית לאריחים ביתר הבית. גם אם לא בחרתם למקלחת באריח שמוגדר anti slip, דאגו לחיספוס מסוים של האריח. אריחים דמויי פרקט למשל, בד"כ מחוספסים יותר, כנ"ל אריחים דמויי אבן.

טיפ 7: חיפוי קירות המקלחת:

חיפוי קירות המקלחת באריחים נועד להגן עליהם מפני מים. אולם לא כל קירות המקלחת הם אכן "קירות רטובים". לכן לא חובה לחפות את הקירות באריחים לכל גובהם (למעט באיזור המקלחון או האמבטיה). אפשר לחפות את הקירות באריחים עד גובה 120 למשל ומעל לצבוע בצבעים "נושמים". לפעמים זה נכון לחפות את כל קירות המקלחת באריחים, למשל אם בחרתם באריחים גדולים במיוחד (120/60). במקרה זה, ההמלצה שלי- חפו את הקירות עד התקרה, אל תעצרו בגובה הדלת.

טיפ 8: סידור הכלים הסניטריים במקלחות קטנות

הדבר הראשון שכדאי לראות כשנכנסים למקלחת הוא ארון אמבטיה יפה עם כיור ומעליו מראה יפה. לכן בד"כ אני מעדיפה למקם את הכיור מול הדלת. את האסלה לעומת זאת מומלץ להצניע. חשוב להכיר את ההבטים הארגונומיים, הפרקטיים והעיצוביים של תכנון חדר מקלחת נוח ומפנק. לדוגמא: באיזה גובה למקם את הברזים ובאיזה ברז להשתמש בכל סיטואציה. חישבו על איזה קיר כדאי למקם את ראש המקלחת, כך שתוכלו להפעילו בעוד אתם ממתינים מחוץ למקלחת עד שהמים יתחממו. חישבו איך כדאי לתכנן את המקלחון כך שבזמן פתיחתו לא יתנגש בברזים.

טיפ 9: נגרות בחדרי אמבטיה

ארון המקלחת הוא אחד הארונות השימושיים ביותר בבית ולכן מומלץ להשקיע בתכנון שלו. במקלחת, הארון הוא נקודת המיקוד של החדר ולכן צריך להיות גם מעוצב ויפה. כשמתכננים ארון מקלחת, יש לקחת בחשבון את מיקום הכיור כך שיהיה נוח לעמוד מולו ואת סוג הכיור (שקוע או מונח). חשוב להתאים את גובה הברז ומיקום ידית הפתיחה לסוג הכיור, כך שיהיה נוח לשימוש. בתכנון הארון, יש  לבחור בחומר שיהיה עמיד לאורך זמן במים ולחות ולתכנן את האחסון בדרך שתהיה נוחה לשימוש (נוחיות היא דבר אינדיבידואלי). החוכמה בעיצוב ארון המקלחת היא להסתיר את הסיפון של הכיור בלי לגזול יותר מדי משטח האיחסון ולעצב את הארון כך שיתאים בסגנונו ובצבעיו למקלחת כולה.

טיפ 10: סגנון וגוונים בעיצוב דירה קטנה ובעיצוב חדרי רחצה

עיצוב פנים הוא שפה. שימוש בשפה עיצובית אחידה בבית כולו תורם ליצירת הרמוניה ותחושת שלווה. חשוב לשמור על אותה שפה עיצובית גם בחדרי המקלחת והשירותים. לדוגמא, שימוש בגווני כחול בסלון, ינחה אותי "לתת רמיזות" כחולות גם במקלחת בצורת ארון כחול או אריחים כחולים. שימוש נכון בגוונים וחומרים הוא חלק מהמומחיות שלי כמעצבת פנים. אני יודעת איך ליצר קלילות ושמחה ומאידך איזה גוונים וחומרים יוצרים הוד ויוקרה.

לסיכום: גם דירה קטנה יכולה להרגיש מרווחת ומפנקת ומקלחת קטנה יכולה לתת לנו תחושה של בית מלון. עיצוב פנים משובח ומותאם ללקוחות הוא הדרך לעשות זאת.
בימים טרופים אילו, כשכולנו מכירים מחדש בחשיבות הבית שלנו, וחווים על בשרינו עד כמה תכנון ועיצוב הבית משפיע על התחושה הכללית שלנו, עיצוב פנים מקצועי ומותאם ספציפית ללקוחות, אינו נחשב עוד למותרות.

צרו קשר

בואו להגשים חלומות עם הצוות שלנו

דילוג לתוכן